پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3279
-
الف
+

دوست داشتم نقش منفی بازی کنم

جهانگیر الماسی در خصوص بازی در سریال «پس از باران» و نقش فرخ به گفت‌وگو پرداخت.

جهانگیر الماسی در خصوص بازی در سریال «پس از باران» و نقش فرخ به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری صبا، جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر است که تاکنون در سریال‌های متعددی از جمله «هزار دستان»، «کوچک جنگلی»، «گوهر کمال»، «در چشم باد»، «سال های برف و بنفشه» و…ایفای نقش کرده است.

یکی از نقش آفرینی‌های این بازیگر در سریال «پس از باران» به کارگردانی سعید سلطانی در قالب نقش میانسالی کاراکتر «فرخ گلابدره‌‌ای» است؛ یک نقش منفی که جهانگیر الماسی تاکید دارد به عمد این نقش را پذیرفته است چراکه قصد داشته است خود را از بند نقش‌‌های مثبت برهاند.

به بهانه پخش سریال «پس از باران» از شبکه آی فیلم گفتگویی با این بازیگر پیشکسوت داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 سریال «پس از باران» از شبکه آی‌فیلم پخش شد و به نظر می رسد هنوز هم پس از سال ها و چندین بار بازپخش طرفداران خودش را دارد.

– «پس از باران» از جمله سریال‌هایی است که سه نسل را با خود درگیر کرده است که شاید دلیل آن را بتوان این دانست که به شکل توامان به زمان حال و گذشته می‌پرداخت و رفت و برگشت‌هایی داشت که برای مخاطب جذاب به نظر می‌آمد. همچنین بازیگرانی که در این سریال بازی داشتند، حضورشان برای نمایش قد و بالا و چشم رنگی‌شان نبود بلکه بر اساس توانایی‌هایشان انتخاب شده بودند.

*اساسا جریان انتخاب بازیگران و توزیع نقش ها قبلا حرفه ای تر بود.

-در زمان آن سریال، رقابت ناسالمی که گاهی این روزها شاهدش هستیم، در کار نبود و کسی نمی ‌خواست نقش دیگری را از دستش دربیاورد. از سوی دیگر، آن سال‌‌ها روابط کاری نسبت به امروز بسیار سالم‌تر و هنوز پول آن قدر مطرح نشده بود. لازم نبود هر کاری اسپانسر داشته باشد و افراد تنها به دلیل توانمندی‌‌هایشان و نه به دلیل داشتن اسپانسر و پشتیبانی مالی فعالیت می‌کردند.

*همان ایام که این سریال پخش می شد درباره کاراکتر «فرخ گلابدره ‌ای» که شما نقشش را بازی کرده‌اید و وجوه منفی آن خیلی بحث می شد. می دانید که حتی این نقش های منفی بین مردم هم مورد نقدهای زیادی واقع می شود به ویژه که شما قبل از آن هم در نقش های مثبت بازی می کردید.

-نقش فرخ را با وجود منفی بودنش به عمد انتخاب کردم زیرا تا پیش از سریال «پس از باران» عمدتا در قالب نقش‌های مثبت جلوی دوربین رفته بودم و دوست داشتم یک نقش منفی خوب را هم تجربه کنم. وقتی فیلمنامه را خواندم، احساس کردم فرخ همان نقش منفی ماندگاری است که دنبالش هستم. با ایفای نقش فرخ هدف دیگری را هم دنبال می ‌کردم و آن اثبات این حقیقت بود که یک بازیگر این توانایی را دارد که هم نقش مثبت بازی کند و هم منفی.

*حالا پس از همه این سال و تجربه نقش فرخ، نگاه تان به نقش منفی و مثبت چیست؟

-تفاوت چندانی ندارد. مهم این است که نقش خوب باشد و بتواند بازیگر را با خودش درگیر کند. به مثبت و منفی بودن نقش زیاد فکر نمی ‌کنم. هر چند اگر دوباره یک نقش منفی خوب پیشنهاد شود در پذیرش آن تردید نخواهم کرد.

*شما نقش فرخ را در زمان میانسالی‌اش بازی کرده‌اید و ایفای نقش جوانی این کاراکتر برعهده رحیم نوروزی بوده است. از این بابت باید کارتان سخت بوده باشد چراکه مخاطب یک ذهنیت قبلی از فرخ دارد.

-سعی کردم با ترفندهایی مثل صداسازی و نوع نگاه، یک هویت مستقل و متمایز را برای فرخ در سن میانسالی‌اش خلق کنم. به هر حال، انسان‌ها با گذشت زمان به لحاظ اخلاقی و شخصیتی تغییر می‌‌کنند و این مساله در کاراکتر فرخ هم باید نمود پیدا می‌کرد.

*در پخش اولیه و چه در زمان بازپخش ‌های بعدی چه واکنشی از مردم دیده‌اید؟

-مردم همچنان اظهار محبت می ‌کنند. «پس از باران» از آن دسته سریال‌هایی بود که در ارتباط‌گیری با همه نوع مخاطب با هر سن و سالی موفق بود. به خاطر دارم که علاوه بر بزرگترها، جوانان و حتی کودکان نیز سریال «پس از باران» را می ‌دیدند و پیگیرش بودند.

*دلایل این موفقیت سریال را چه می‌دانید؟

-«پس از باران» یک سریال چند وجهی بود. از طرفی، به برهه‌ای از تاریخ می‌‌پرداخت و روابط فردی و اجتماعی آن دوران را به خوبی به نمایش می‌‌گذاشت. همچنین عوامل دیگری مثل درام هم در آن به شکل مناسبی شکل گرفته بود. قصه سریال در عین جذابیت و داشتن بازیگران حرفه‌ای، در طبیعت زیبای شمال کشور می‌‌گذشت و فضاسازی‌های خوبی نیز در آن صورت گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

پس از باران جایگزین ریحانه می‌شود+آنونس

اسم «پس از باران» از کجا آمد؟

اختصاصی: «پس از باران» را در آی‌فیلم ببینید

ه خ

نظر شما
ارسال نظر